دبير شوراي ترافيک استان يزد از همکاري بسيج و پليس براي کاهش تصادفات خبر داد و گفت: در سال گذشته طرح هميار پليس با همکاري سازمان دانش آموزي برگزار شد و در سال جاري نيروي بسيج جايگزين سازمان دانش آموزي مي‌شوند و پليس و بسيج در قالب طرح بسيج سازندگي با يکديگر همکاري مي کنند.

مهدي سالاري در گفتگوبا ايسنا –اظهار داشت: اين طرح با تهيه لباس پليس بسيجي توسط پليس راه تا 30 کليومتري شهرها توسط بسيجيان داوطلب به مرحله اجرا درمي‌آيد.

وي درباره طرح هميار پليس در جهت همکاري دانش آموزان براي رعايت قوانين و مقررات از سوي شهروندان، در سال گذشته به مرحله اجرا درآمد؛ گفت: اين طرح در سال گذشته موفقيت آميز بوده و علي‌رغم تقبل هزينه انجام پذيرايي، حمل ونقل، لباس و بروشور توسط شوراي ترافيک، به علت درخواست هزينه حقوق براي برخي از عوامل و پرسنل سازمان دانش‌آموزي، اين طرح در سال جاري به مرحله اجرا در نيامد.

وي با اشاره به جايگزين بسيج به جاي سازمان دانش‌آموزان ، از همکاري بسيج با پليس در سطح استان در قالب طرح بسيج سازندگي خبر داد.

وي همچنين بيان داشت: شرکت‌هاي بيمه در سال گذشته در استان يزد 5/14 ميليارد تومان هزينه خسارتهاي ناشي از تصادفات را پرداخت کرده‌اند.

دبير شوراي ترافيک استان يزد در پايان تصريح کرد: با پيشنهادي که به اداره‌هاي بيمه درباره تقبل هزينه‌هاي آموزشي و اجرايي در سطح استان براي جلوگيري از پرداخت اين هزينه سنگين تصادفات، شده است، خوشبختانه اقداماتي از سوي بيمه‌ها انجام شده است، هرچند کافي نيست.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا